miercuri, 18 februarie 2009

TAROM taie din costuri pentru a-si creste profitul

Compania TAROM estimeaza ca va inregistra in acest an o cifra de afaceri de 300 milioane dolari si un profit brut de sapte milioane de dolari. "Anul trecut, cifra de afaceri a fost de circa de 290 milioane dolari si am inregistrat un profit de trei milioane de dolari. Cresterea va fi determinata de reducerea costurilor. Companiile low-cost determina TAROM sa ieftineasca preturile biletelor", a declarat, ieri, directorul general al Tarom, Gabriel Dumitrescu. O alta modalitate de reducere a costurilor prezentata de directorul TAROM este introducerea unui sistem de achizitie online a biletelor, denumit e-ticketing. "Asociatia Internationala pentru Transport Aerian IATA a solicitat companiilor europene sa introduca acest sistem cel mai tarziu in 2008.
Prin introducerea sistemului vom mai taia din costuri, deoarece autocopiativa pentru biletul clasic costa destul de mult. Clientii isi pot comanda biletul de acasa. Clientul se va prezenta la ghiseu cu o hartie pe care este emis un cod, scoasa la imprimanta proprie. Acest proiect face parte dintr-un program mai amplu de reducere a tuturor costurilor care nu sunt legate direct de zbor", a explicat Dumitrescu. Directorul TAROM a spus ca exista posibilitatea de emitere de bilete online pe toate rutele interne, iar sistemul va fi extins si pentru destinatiile externe. Sistemul electronic de achizitie a biletelor functioneaza pentru destinatiile Budapesta, Tel Aviv, Chisinau, Atena, Istanbul, Bruxelles si Paris.

Referindu-se la constructia aeroportului de la Brasov, directorul companiei TAROM a declarat ca acesta ar putea fi o rezerva pentru aeroporturile din Bucuresti. "Cel mai aproape de Bucuresti ar fi aeroportul de la Brasov. In momentul in care ar fi probleme de trafic, putem directiona aeronavele care ar trebui sa aterizeze pe aeroporturile din Capitala, pe cel din Brasov", sustine seful TAROM. Gabriel Dumitrescu a aratat ca o companie vestica si-a manifestat interesul fata de aeroportul din Craiova. Reprezentantul TAROM a mai declarat ca in sezonul de vara vor fi introduse o serie de noi rute europene. El a admis ca exista unele rute externe mai putin profitabile, insa a enumerat printre destinatiile cu un grad de ocupare a aeronavelor de peste 70% Londra, Paris, Barcelona si Madrid (cu un grad de ocupare al locurilor de 100%). In acest an ar putea fi introdusa o noua cursa Tel Aviv-Lisabona, cu o durata de cinci ore, la limita intre mediu curier si lung curier. "La compania TAROM exista probleme pe rutele interne, destinatiile catre Moldova, respectiv Suceava, dar si rute precum Bucuresti-Baia Mare sau Bucuresti-Satu Mare sunt cel mai putin profitabile", a mai spus Dumitrescu.