vineri, 20 februarie 2009

Basescu recunoaste ca si-a pus apostila pe memoriul unui urmarit penal

Presedintele Traian Basescu a confirmat, ieri, informatia aparuta in ziarul "Gandul" conform careia memoriul pe care l-a primit apartine omul de afaceri Arpad Paszkany, urmarit penal in dosarul "Gazeta", pentru instigare la santaj si sprijinire de grup infractional.

"Este de la Cluj un om de afaceri, cred ca asa se numeste. Trebuie sa recunosc ca n-am stiut ca era pe toate site-urile. Am crezut ca l-am primit eu pe mail, personal, dar vad ca e pe toate site-urile, asa ca, cu certitudine, l-a primit si Parchetul General, la ora asta, pe mail, asa cum l-am primit si eu", s-a replicat Basescu.
El a negat ca ar fi stiut de situatia juridica a lui Paszkany: "E greu sa stii toate problemele legate de «Gazeta» sau de nu stiu ce. In orice caz, citindu-l, n-ai nici o stare de confort, pentru ca nu poti sa pleci de la premisa ca, neaparat, ti-a scris minciuni. E destul de neconfortabil (memoriul - n.red.)".

Seful statului a anuntat, luni, la bilantul Parchetului General, ca ii va trimite procurorului Codruta Kovesi un memoriu, pe care a scris: "Rog analiza si solutie legala". Basescu a sustinut ca, daca cele semnalate in memoriu se confirma, atunci documentul este proba "impletirii intereselor intre politic, oameni de afaceri, oameni de presa si, din pacate, chiar si a unor magistrati implicati intr-un proces de impingere a realitatii unei licitatii".