joi, 26 martie 2009

Automobile Craiova a intrat oficial în reţeaua Ford

Începând de astăzi, 21 martie, compania Ford este acţionarul majoritar al fostului centru de producţie auto, Automobile Craiova, se arată într-un comunicat oficial al companiei Ford.

Finalizarea tranzacţiei a avut loc astăzi, în cadrul unei ceremonii desfăşurate la sediul fabricii din Craiova, prin semnarea documentelor oficiale de către Sebastian Vladescu, preşedintele Comisiei de Privatizare a Automobile Craiova şi Lyle Watters, Director Business Strategy al Ford Europa.

La ceremonie au asistat Preşedintele României, domnul Traian Basescu, prim-ministrul României, Calin Popescu-Tariceanu şi Presedintele - CEO al Ford Europa, John Fleming, se mai specifică în comunicat.

"Această fabrică se alatură altor 7 uzine de asamblare, precum şi celor 13 fabrici de producţie de motoare, transmisii, turnare, forjare, matritare, piese şi componente
(incluzând companiile joint venture) din întreaga Europă.

Toate întreprinderile noastre se definesc prin cele mai ridicate standarde de calitate şi eficienţă. Printr-o investiţie de 675 milioane de euro, suntem hotarâţi să transformăm uzina din Craiova într-un centru de producţie auto de ultimă generaţie, competitiv la nivel internaţional", a declarat John Fleming.

În timpul vizitei sale la Craiova, John Fleming a confirmat că primul vehicul Ford produs
în România va iesi de pe linia de producţie la jumatatea anului 2009.
"Au fost foarte multe speculaţii, atât în România, cât si în alte părţi, cu privire la primul autovehicul care se va construi aici. Permiteţi-mi să pun punct acestor speculaţii, anunţându-vă astăzi că, începând de anul viitor, vom produce aici în Craiova, multpremiatul Transit Connect”, a declarat John Fleming la ceremonia de vineri.

Fleming a confirmat de asemenea ca productia celui de-al doilea vehicul va începe în 2010. "Prima noastră masina românească va fi produsă numai la Craiova. Va fi un model din clasa mica - nu noua Fiesta - si se va pune în vânzare pe toate pietele
noastre europene. Din raţiuni de confidenţialitate, nu vă pot dezvălui mai multe în acest moment.”

Ford a agreat cu clienţii actuali ca fabrica să continue producţia de maşini, motoare şi transmisii cel puţin pâna la sfârsitul anului 2008. În plus
, Ford s-a angajat să onoreze toate obligaţiile sale legale în România referitoare la producţia de piese de schimb pentru vehiculele construite anterior la fabrică şi care se află încă în uz. În curând vor începe lucrările pentru modernizarea fabricii. Proiectele, care urmează să fie implementate progresiv, includ automatizarea unor linii de productie existente în secţia presaj, retehnologizarea şi modernizarea secţiei caroserii, modernizarea şi extinderea capacităţii şi flexibilitatii secţiei vopsitorie şi, nu în ultimul rând, dotarea zonelor de finisaj şi a platoului de retuş ale sectiei montaj general cu echipamente noi.